سه شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

مسعود فراستی به تازگی در گفت‌وگوی مفصلی درباره سینمای ایران، فیلم‌های امسال جشنواره، برنامه «هفت» و شخصیت خودش صحبت کرده؛ او معتقد است هنوز واقعا سینما در ایران شکل نگرفته چون آینه جامعه نیست و المان‌های فرمی ملت ایران را در آن نمی‌بینیم. بخش های دیگری از این مصاحبه به نظر او درباره «هفت» فعلی و همین طور فیلم های جشنواره می پردازد.

خبرنگار هفته‌نامه مثلث گفت و گویی طولانی با مسعود فراستی منتقد سینما در کافه‌ او در کرج داشته و در آن فراستی از مسائل شخصی تا نظرش درباره سینمای ایران و فیلم‌های جشنواره حرف زده است. در ابتدای این گفت و گو فراستی جسارتش در نقد را به پدرش، تربیت خانوادگی و همین‌طور دوران تحصیلش نسبت می‌دهد و درباره دوستی با مرتضی آوینی می‌گوید: «مرتضی به شدت جسور و البته آقا بود. خیلی آقا بود و من لات و پوت بودم. او هنوز هم آقاست و من هنوز هم لات و پوت هستم.» البته او آوینی را پیش از انقلابی بودن یک روشنفکر می‌داند که با انقلاب و بخصوص جنگ او را ساخته است.

این آغاز بحثی درباره جریان روشنفکری در ایران می‌شود که فراستی مدعی است از آن گذر کرده و برخلاف کسانی که روشنفکری را طی نکرده و مرعوبش هستند، ترسی هم از آن ندارد. به عقیده او نظام فعلی ما نظامی نیست که روشنفکر پرورش بدهد: «این موضوع هم مثبت است هم منفی، منفی‌اش که خب به این معنی است که امکان تضارب آرا چندان که باید باشد نیست. اما مثبت این‌که اداهای روشنفکری، نوعی زیست روشنفکری که به بیشتر با ادا توام است و تفکر از بالا به پایین به مردم و... این دیگر در کشور ما امکان پرورش ندارد.» از نظر او مهم‌ترین کار روشنفکران پس از انقلاب ترجمه کتاب‌های مهمی بوده است که به آن‌ها احتیاج داریم، در واقع نه در جنگی شرکت‌ کرده‌اند نه سعی کرده‌اند زندگی‌شان را با مردم مماس کنند.

تهیه‌کننده به معنای جدی نداریم؛ دوستان مدیر تولید هستند!

فراستی در ادامه با اشاره مصاحبه کننده به این‌که سینمای ما را هم یک سینمای ترجمه می‌دانند، در چنین شرایطی امکان شکل‌گیری سینمای ملی در ایران را ممکن نمی‌داند و معتقد است فقط در تلاشیم که چیزی شکل بگیرد، اما به دلیل دولتی بودن این اتفاق نمی‌افتد: «سینمای ایرانی دولتی است. پولش که صد در صد دولتی است، از آن ور هم که هیچ تهیه‌کننده خصوصی نداریم.» و در بخش دیگری ادامه می‌دهد: «تهیه‌کننده به معنای جدی کلمه نداریم. دوستان عمدتا مدیر تولید هستند. پولی از جایی بابت ساخت فیلم می‌گیرند و آن را تقسیم می‌کنند. تهیه‌کننده خصوصی هنوز شکل نگرفته، یکی دو نفر آدم می‌توان پیدا کرد که تهیه‌کننده خصوصی هستند اما به این معنی نیست که سینمای خصوصی داریم. تهیه‌کننده اصلی دولت است، از ابتدا تا امروز.»

به گفته او در این دولت هم پیش از داستان برجام، امکان حمایت مالی از سینما وجود نداشت اما بعد از آن همچنان سوبسیدها برقرار است: «بهشان می‌گوییم بس است این همه سفارش در سینما اما.... باید سینما شکل طبیعی خود را بگیرد. شکل طبیعی یعنی سینما باید خصوصی شود. منتها با حفظ ممیزی‌هایی که همه جای دنیا دارد.»

در ادامه این گفت و گو او باز هم به این موضوع اشاره می‌کند که فیلم‌سازان ما بر خلاف فیلمسازان آمریکایی منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند. اما با این نکته که دلیل این موضوع دادن وجه ایدئولوژیک به فرهنگ است، موافقت می‌کند: «من نظرم این است که ما فرهنگ را ایدئولوژیک کرده‌ایم. یعنی چیزی بدتر از آنچه گفته شد؛ فرهنگ ایدئولوژیک، و فرهنگ دولتی. اصولا تبدیل کردن فرهنگ به ایدئولوژی ستم به فرهنگ است.»

من هیچ ربطی به جشنواره عمار ندارم!

پس از صحبت‌های فراستی درباره فرهنگ دولتی، از او درباره حضورش در جشنواره‌ای مثل عمار که دقیقا دست به همین کار می‌زند سوال می‌شود که او نیز به طور کلی حضورش در این جشنواره را رد می‌کند: «من هیچ ربطی به عمار ندارم، نه داورشان شده‌ام و نه قبولشان دارم؛ همه جا هم گفته‌ام. داور جشنواره فجر شده‌ام و باز هم اگر پیشنهاد بشود، می‌شوم. اما این به این معنی نیست که تفکر فرهنگ دولتی دارم یا طرف یک دسته سیاسی هستم، نه اصلاح‌طلب هستم نه اصول‌گرا.» با این‌حال او در ادامه دولت امروز را تنها در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی تایید می‌کند اما در فرهنگ به قول خودش به «آن‌ور» نزدیک‌تر است و معتقد است در بحث فرهنگی فضای طیف اصول‌گرا راحت‌تر از فضای فرهنگی دوستان امروز است.

باید با سیاهی نسبت هنرمندانه برقرار کرد

در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به فیلم «ابد و یک روز» و اصطلاح ناتورالیستی که فراستی درباره آن به کار برده است، این منتقد درباره تلخی برخی فیلم‌ها این‌طور نظر می‌دهد: «بچه‌های پایین‌شهر، فکر می‌کنند باید تجربه‌های زیسته‌شان را بسازند. این تمایل نیست، انتخاب نیست، ناچاری است. چون نمی‌تواند چیز دیگری بسازد. امسال هم تعداد فیلم‌های اینجوری کم نبود. این فیلم‌سازها از آن‌جا که نگاه درستی به مردمشان ندارند و نگاه هنرمندانه ندارند. وقتی سراغ چنین چیزی می‌روند، غرق می‌شوند و نمی‌توانند با موضوع فاصله بگیرند. نسبتی که با سیاهی برقرار می‌کنند نسبت غیرهنرمندانه‌ای است.»

او نسبت هنرمندانه را نسبتی می‌داند که در آن انسان نابود نشود و روابط انسانی و ویژگی‌هایی که انسان را از بقیه موجودات جدا کند در فیلم وجود داشته باشد: «کسی که فقط سیاهی را می‌بیند هنوز اول کار است و اصطلاحا از تخم درنیامده. اصلا ممکن است در یک وضعیت سیاه حتی یک نقطه سفید هم نبینید، اما این مهم نیست. مهم نسبت شما با آن سیاهی است این‌که خود را در آن غرق کنی به این دلیل است که چیز دیگری نمی‌شناسی. در سیاهی هم آدم هست، معرفت هست، کمک هست و وقتی این را نمی بینی نسبت غلطی با سیاهی برقرار می کنی.»

او با اشاره به نقل قولی که از یکی از دیالوگ های «ابد و یک روز» کرده و خانه را در آن نشانی از ایران دانسته است. فیلم را ناقص می داند که ناچار است به بیرون اشاره داشته باشد. او البته در ادامه صحبت هایش باز هم فیلم «جدایی نادر از سیمین» را نیز فیلم بدی می داند.

ما فیلم داریم اما سینما نه!

در بخش دیگری از این گفت و گو، مسعود فراستی با اشاره به این که در سینمای ایران یک یا دو درصد فیلم خوب، بالای پنجاه درصد فیلم بد و الباقی فیلم های متوسط هستند، باز هم به بحث وجود نداشتن سینما بر می گردد: «سینما داشتن با فیلم داشتن فرق دارد. هندی ها، ژاپنی ها و آمریکایی ها سینما دارند. خیلی ها هم نه سینما دارند و نه فیلم، ما هم فیلم داریم اما سینما نداریم. وقتی سینما داریم که المان های فرمی ملت خود را در فیلم هایمان ببینیم. کشورهایی که اسم بردم با سینما تفکر می کنند، زیست می کنند، ما نه.»

او در ادامه با اشاره به این که کارکرد اصلی سینما سرگرمی است، می گوید: «من نقدهای تندی می کنم آیا می خواهم سینما تبدیل به داروخانه شود؟ نه! می خواهم فیلم ها تبدیل به سینما شوند. منتها نه با ناز کردن و نوازش بی جهت. بلکه با نقد جدی شان. تنها راه این است. تنها راهی که منتقد دارد این است. سینما باید اوقات فراغت را پر کند و احیانا از پسش هم هنر دربیاید و مخاطب خاص هم داشته باشد. این تعریف من از داشتن و نداشتن سینماست.»

«هفت» دارد به زمان جیرانی نزدیک می شود!

فراستی که با بهروز افخمی از سال هفتاد تا کنون در مجله سوره با بهروز افخمی آشنا شده، در ادامه این گفت و گو توضیح می دهد که به شرط مستقل بودن بخش نقد قبول کرده است به «هفت» بیاید و درباره این برنامه می گوید: «من البته اوایل با یک چیزی مخالف بودم. آن هم این که برنامه ضبطی باشد، گفتم اگر برنامه زنده نباشد، حس را می گیرد. چند قسمت البته به صورت مرده پخش شد. با زنده پخش شدن برنامه هم اثرش فرق کرد هم مخاطبش. مرده ها را می شد ندید اما زنده ها را نمی شد ندید. یک اختلافی هم درباره نقد داشتیم که مهم نیست. بهروز نقد را قبول نداشت و ندارد. در صورتی که نقد سوژه من است و به شدت برایم اهمیت دارد. البته چون قرار بود که بهروز کاری به نقدها نداشته باشد، اختلاف ها هم خیلی جدی نبود.» از نطر فراستی افخمی تنها دو فیلم متوسط «عروس» و «شوکران» و سریال خوب «کوچک جنگلی» را در کارنامه دارد و دیگر فیلم هایش خوب نیستند، اما رفاقت آن ها از دیرباز ادامه داشته است.

او در ادامه درباره «هفت» فعلی می گوید: «الان (واکنش ها) خیلی مثبت است و نزدیک شده ایم به واکنش هایی که مردم در «هفت» جیرانی داشتند. الان هم اوضاع دارد بهتر می شود.»

او در پاسخ به این که برای «هفت» چقدر وقت می گذارد؟ جواب جالبی می دهد: «هیچ! فقط فیلم ها را می بینم و پا می شوم می روم برنامه.»

فراستی درباره این که دستمزدش به وقتی که برای برنامه می گذارد می ارزد یا نه؟ نیز این طور پاسخ می دهد: «نه. نه چندان! همان طور که می بینی همین کافه است که زندگی ما را می چرخاند.» و در ادامه در جواب «یعنی هیچ؟» می گوید: «نه دیگر هیچ! مگر من عاشق چشم و ابروی بهروزم که بروم رایگان برایش نقد بکنم؟ اما درآمد قابل توجهی نیست. در واقع بیشتر از این که درآمدش خوب باشد، آثاری که این برنامه دارد خوب است.»

در ادامه به بحث سانسور در این برنامه هم اشاره می شود، به گفته او نمی شود در برنامه زنده سانسور داشت، اما درباره تنظیم بخش ها و فیلم های مورد نقد می گوید: «البته که وجود دارد. قطعا تلویزیون محدودیت هایی دارد. مثلا گفته اند که درباره فلان فیلم خارجی که درباره همجنس بازی است نقد هم نکن.» و در ادامه درباره جشنواره نیز می گوید: «بعضی ها می خواستند نگذارند ما فیلم های جشنواره را نقد کنیم. می خواستند اذیت کنند. اما خب ما گوشمان به این حرف ها بدهکار نیست. همانطور که دیدید ما فیلم های جشنواره را هم نقد کردیم و آن ها بازی را باختند.»

نظر فراستی درباره فیلم های جشنواره

فراستی در این مصاحبه درباره چند فیلم صحبت کرده که بیشتر آن ها را فیلم های بدی دانسته است. از این میان او از یک پلان در «اخراجی ها 1» دفاع می کند و معتقد است این فیلم از فیلم سازش بزرگتر است و دیگر فیلم های ده نمکی را نیز الکن و بی ربط می داند.

او همچنین از میان فیلم های امسال جشنواره دو فیلم کمدی «زاپاس» و «بارکد» را قابل دفاع می داند، اما معتقد است فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا فیلم بدی است اما حرف هایش خوب است و نشان می دهد آدم شجاعی است.  درباره «دختر» رضا میرکریمی نیز این طور نظر می دهد: «فیلم خوبی نیست. البته از چند فیلم قبلی اش بهتر است. جمع و جورتر است اما پایانش بد است. پایان باز بد. معلوم نیست چه بلایی سر شخصیت فیلم می آید.»

اما نظرش درباره فیلم نفس هم بسیار صریح است: «اوه اوه، فیلم او هم خیلی فیلم بدی است. فیلم قبلی اش هم فیلم بدی بود. این آدم هنوز فیلم ساز نشده و با خودش فاصله دارد و معلوم نیست چه می خواهد بگوید. اضافه بر این باید بگویم که بدجور سوبسیدی است.»

او همچنین در پایان این گفت و گو حجت الله ایوبی را انسانی فرهنگی می داند که خوب حرف می زند اما سینمایی نیست و شجاعت لازم برای رهبری سینما را ندارد. از نظر او ایوبی تحمل نقد را هم ندارد که ممکن است باعث عقب رفتن او بشود.

 

9413

2016-03-15 13:17:34 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
يكشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶

جواد عزتی: مخالفان «اکسیدان» فیلم را درست ندیدند

بازیگر «ماجرای نیمروز» از شباهت گریم خود به چهره سعید امامی گفت

جواد عزتی که این روزها کمدی «اکسیدان» با بازی او در سینماهای کشور در حال اکران است، معتقد است بسیاری از مخالفان این فیلم به درستی آن را ندیده‌اند. پس از اولاین نمایش فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره فجر عده‌ای گریم جواد عزتی را شبیه به چهره سعید امامی معاون پیشین وزارت اطلاعات و از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای در دهه هفتاد دانستند. عزتی در رابطه با شباهت گریم توضیحات جالبی داده است.
2017-07-23 14:58:16 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
يكشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶

بنیاد فارابی پخش بین‌الملل «ماجرای نیمروز» را بر عهده گرفته است

«ماجرای نیمروز» ساخته محمد حسین مهدویان که جایزه بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و نوروز امسال در سینماهای کشور به نمایش درآمد، برای پخش بین الملل در اختیار بنیاد سینمایی فارابی قرار گرفته است. بنیاد فارابی یکی از سرمایه گذاران «ماجرای نیمروز» بود و به صورت مشترک با چند نهاد دیگر هزینه تولید فیلم را تامین کرد.
2017-07-23 14:17:43 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶

گزارش گیشه آخر هفته فیلم‌ها ایرانی

دو روایت متفاوت از فروش روز اول «ساعت پنج عصر»

با اکران فیلم «ساعت پنج عصر» مهران مدیری از روز گذشته، سینماها سانس‌های زیادی را به نمایش این فیلم اختصاص دادند. این فیلم سینمایی در اولین روز اکران خود 64 هزار نفر را به سینماها کشاند و در نهایت به گفته پخش کننده توانست 700 میلیون تومان درآمد کسب کند. این در حالی‌ست که سایت سینماتیکت که فروش فیلم‌ها را به شکل مکانیزه نمایش می‌دهد، رقم فروش فیلم مهران مدیری را تا ساعت 20 امروز (شنبه) کمتر از 500 میلیون تومان اعلام کرده است. البته این عدد ممکن است تغییر کند.
2017-07-22 20:21:26 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

فیلم «اکسیدان» را ندیده‌ام که در مورد آن اظهار نظر کنم

پنجشنبه 22 تیرماه بود که سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از اظهار رییس سازمان سینمایی برای ارائه توضیحات در مورد اکران دو فیلم «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» خبر داد و در پاسخ به صحبت‌های وزیر ارشاد در مورد نظارت بر اکران فیلم‌های سینمایی گفت که اعضای شورای پروانه نمایش معصوم نیستند و به همین دلیل ممکن است به خطا مجوز اکران یک فیلم سینمایی را صادر کنند. اما با گذشت 8 روز از آن مصاحبه، این نماینده مجلس اعلام کرده که اصلا فیلم «اکسیدان» را ندیده است تا بخواهد درباره آن اظهار شخصی نظر کند.
2017-07-22 19:40:38 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶

مسعود جعفری جوزانی:

4 دفتر پخش فیلم با سینماها شریک شده‌اند و همه‌چیز را در دست دارند

مسعود جعفری جوزانی کارگردان و تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل دفتر «جوزان فیلم» در جدیدترین مصاحبه خود از موسسه‌های فعال در زمینه پخش فیلم‌های سینمایی انتقاد کرده است. او می‌گوید که برخی از افراد با زد و بند 28 دفتر سینمایی را تعطیل کردند و امروز فقط چهار دفتر سینمایی وجود دارد که همه چیز در حوزه سینما را در دست گرفته‌اند.
2017-07-22 13:43:09 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶

رکوردشکنی فیلم مهران مدیری در پردیس کوروش

«ساعت 5 عصر» در یک سینما 130 میلیون تومان فروخت

فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» ساخته سینمایی مهران مدیری در اولین روز از اکران خود، 700 میلیون تومان فروخت. این اتفاق در حالی رخ داد که این فیلم امروز در پردیس کوروش به تنهایی نزدیک به 130 میلیون تومان درآمد کسب کرد تا رکورد فروش یک فیلم سینمایی در اولین روز اکران خود در این پردیس سینمایی جا به جا شود. پیش از این رکورد در اختیار فیلم «نهنگ عنبر2: سلکشن رویا» بود.
2017-07-22 02:07:48 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶

اظهار نظر معاون حقوقی وزارت ارشاد:

«مادر قلب اتمی» و «اکسیدان» در شبکه نمایش خانگی اصلاح می‌شوند

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تازگی اعلام کرده که انتقادها از دو فیلم «مادر قلب اتمی» و «اکسیدان» را می‌پذیرد و به همین دلیل این دو فیلم برای عرضه در شبکه نمایش خانگی با اصلاحیه‌هایی مواجه خواهند شد. این در حالی‌ست که رضا صالحی امیری وزیر ارشاد پیش از این از صدور مجوز برای این دو فیلم دفاع کرده بود.
2017-07-21 16:53:48 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «کارگر ساده نیازمندیم»

روایت یکتا ناصر و منوچهر هادی از همکاری‌های مشترک

در حالی که سریال «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی همچنان در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، فیلم جدید او «کارگر ساده نیازمندیم» از دو هفته پیش اکران شده و یکتا ناصر یکی از بازیگران فیلم است. این زوج مقابل دوربین آی سینما درباره همکاری در فیلم‌های مختلف صحبت می‌کنند و از تجربه کار به عنوان بازیگر و کارگردان در «کارگر ساده نیازمندیم» می‌گویند.
2017-07-21 13:05:22 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶

تدوین فیلم جدید عبدالرضا کاهانی تمام شد

عبدالرضا کاهانی کارگردان سینمای ایران با انتشار پستی در صفحه توییتر خود از پایان تدوین جدیدترین ساخته خود خبر داد. کاهانی فیلم «ما شما را دوست داریم خانم یایا» را در کشور تایلند جلوی دوربین برده است و در آن رضا عطاران، حمید فرخ‌نژاد و نیتایا چایسری بازیگر زن تایلندی به ایفای نقش می‌پردازند.
2017-07-20 15:04:31 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶

«نهنگ عنبر 2» نوزده میلیاردی شد

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر2: سلکشن رویا» که روزهای پایانی اکران خود در سینماهای کشور را پشت سر می‌گذارد، توانست از 19 میلیارد تومان فروش در گیشه عبور کرد. این فیلم اگر 800 میلیون تومان دیگر بفروشد، می‌تواند جای «گشت 2» را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بگیرد.
2017-07-19 15:29:21 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶

خاطره مکتوب مهران مدیری از بازیگر فقید

شکیبایی پیشنهاد بازی در «پاورچین» و «مرد هزار چهره» را رد کرده بود

بیست و هشتم تیرماه 1387 بود که خسرو شکیبایی بازیگر معتبر سینمای ایران چشم از جهان فرو بست. مهران مدیری کارگردان سینمای ایران در یادداشتی که در کتاب خسرو شکیبایی از او منتشر شده، در مورد پیشنهاد‌هایی که او به خسرو شکیبایی برای بازی در «پاورچین» و «مرد هزار چهره» داده بود، نوشته است. مدیری نوشته که خسرو شکیبایی پس از نپذیرفتن بازی در این دو سریال به او گفت که من همیشه یک بازی به تو بدهکارم هستم.
2017-07-19 14:08:50 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶

وزیر ارشاد از تدوین برنامه جامع 10 ساله سینما خبر داد

شب گذشته سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی با فراکسیون مطبوعات مجلس از تدوین برنامه‌ای ده ساله در حوزه سینما خبر داد. او البته به جزئیات بیشتر در این باره اشاره نکرد. وزیر ارشاد همچنین درباره طرح بیمه هنرمندان گفت که هم اکنون 3 هزار نفر عضو صندوق هنر هستند و به تازگی افراد زیادی برای دریافت این بیمه اقدام کرده‌اند.
2017-07-19 15:56:55 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶

حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه کننده «اخراجی‌ها» درگذشت

حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه کننده فیلم «اخراجی‌ها» و مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی در دهه 1370 بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان صبح امروز در 55 سالگی درگذشت. کاسه‌ساز فعالیت در سینما را از اواخر دهه 60 به عنوان بازیگر آغاز کرد و از دهه 80 تهیه کننده شد. او در دورانی که عزت‌الله ضرغامی معاون امور سینمایی وزارت ارشاد بود، مدتی به عنوان مدیرکل نظارت فعالیت می‌کرد.
2017-07-19 11:59:16 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶

محمد شایسته در گفت‌وگو با آی سینما:

فیلمبرداری دوباره یک سکانس «خانه دختر» تصمیم خودمان بود!

پس از اظهارات ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره رفع مشکل برخی فیلم‌های توقیفی، محمد شایسته تهیه کننده «خانه دختر» در گفت‌وگو با آی سینما می‌گوید که سازمان سینمایی شرطی برای اکران این فیلم سینمایی نگذاشته بود و تنها خواستار حذف یک سکانس از «خانه دختر» شده بود، اما آنها برای رفع سوءتفاهماتی که درباره این فیلم به وجود آمد، تصمیم گرفتند سکانس بحث برانگیز این فیلم را دوباره فیلمبرداری کنند.
2017-07-18 23:25:47 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶

واکنش به صحبت‌های معاون نظارت سازمان سینمایی

کیانوش عیاری: با حذف سکانس ابتدایی «خانه پدری» مخالفم

پس از انتشار اظهارات معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در مورد اکران فیلم‌های توقیفی، کیانوش عیاری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که موافق حذف سکانس بحث برانگیز فیلم «خانه پدری» (کشتن دختر به دست پدرش) نیست و به همین دلیل می‌خواهد این فیلم را با قبول شرط محدودیت‌های سنی در سینماهای کشور به نمایش درآورد.
2017-07-18 15:57:32 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶

یادی از بازیگر محبوب در آستانه سالگرد درگذشتش

پرستویی: مردم خسرو شکیبایی را به خاطر مناعت طبعش دوست داشتند

در آستانه سالگرد درگذشت خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی بازیگر معتبر سینمایی ایران در جدیدترین مصاحبه خود صحبت‌هایی را در مورد این بازیگر فقید مطرح کرده است. بازیگر «آژانس شیشه‌ای» می‌گوید در روز تشیع جنازه خسرو شکیبایی که با حضور بسیاری از طرفداران این بازیگر برگزار شد، فهمید یک هنرمند تا چه اندازه می‌تواند در دل مردم جا داشته باشد. پرستویی معتقد است که شکیبایی با تمام وجودش برای بازیگر هزینه کرد و مردم به خاطر مناعت طبعش او را بسیار دوست می‌داشتند.
2017-07-18 18:23:18 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶

معاون نظارت سینما تکلیف فیلم کاهانی را روشن کرد

داروغه‌زاده: با «خانه پدری» موافق نیستم، نگاه امیریوسفی به «فتنه 88» مردود است

ابراهیم داروغه‌زاده به عنوان معاون جدید نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در اولین گفت‌وگوی بلند خود درباره چند فیلم توقیف شده اظهار نظر کرده است. مهم‌ترین بخش حرف‌های او جایی‌ست که تکلیف برخی فیلم‌ها را روشن می‌کند. او به صراحت می‌گوید «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» ساخته عبدالرضا کاهانی رد شده و امکان نمایش ندارد. او همچنین درباره فیلم‌های «خانه پدری»، «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست داشتنی» اظهار نظر کرده است.
2017-07-18 13:28:11 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶

تصاویری از مراسم نمایش «ساعت پنج عصر» برای هنرمندان

مهران مدیری: این بزرگترین اکران خصوصی تاریخ سینمای ایران است

اکران خصوصی فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» شب گذشته در پردیس کوروش با حضور تعداد زیادی از سینماگران و هنرمندان برگزار شد. محمد باقر نوبخت معاون حسن روحانی مهمان ویژه این مراسم بود و مهران مدیری کارگردان این فیلم از مراسم شب گذشته به عنوان بزرگترین اکران خصوصی تاریخ سینمای ایران یاد کرد. عکس‌های آی سینما از این مراسم را ببینید.
2017-07-18 03:46:09 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶

گزارش تصویری از اکران مردمی «اکسیدان»

امیر جعفری: عده‌ای اگر دستشان برسد، سینما و تئاتر را تعطیل می‌کنند!

شب گذشته مراسم اکران مردمی فیلم «اکسیدان» با حضور حمید فرخ‌نژاد، امیر جعفری و حامد محمدی در سینمای اریکه ایرانیان برگزار شد. در این مراسم حمید فرخ‌نژاد به تندی از خانه سینما انتقاد کرد و گفت با وجود صدور پروانه نمایش برای فیلم «اکسیدان» برخی برای خود حکومت مستقل تشکیل دادند و هرکاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند. همچنین امیر جعفری بازیگر فیلم «اکسیدان» در ادامه این مراسم گفت برخی اگر دستشان برسد تئاتر و سینما را تعطیل خواهند کرد، چون آنها به هنر و هنرمند و خندیدن مردم علاقه‌ای ندارند.
2017-07-17 17:52:21 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶

پیش فروش اینترنتی بلیت «ساعت پنج عصر» با تاخیر آغاز شد

در حالی که قرار بود پیش فروش اینترنتی بلیت‌های فیلم «ساعت پنج عصر» از روز شنبه آغاز شود، سایت سینما تیکت با دو روز تاخیر از امروز اقدام به عرضه بلیت‌های اولین فیلم سینمایی مهران مدیری کرد. ساعت «پنج عصر» از اواخر هفته در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد و پیش بینی می‌شود که این فیلم با استقبال مخاطبان سینما و طرفداران مهران مدیری روبرو شود.
2017-07-17 14:04:45 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید