شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

میزگرد نقد جشنواره فجر در برنامه «هفتب

افخمی: «بدون تاریخ، بدون امضا» حتی لایق کاندیدا شدن نبود!

برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته با حضور اصغر یوسفی نژاد کارگردان فیلم سینمایی «او(خانه)» به روی آنتن رفت. در این برنامه قرار بود، عملکرد برنامه «هفت» در طول جشنواره فجر، مورد ارزیابی منتقدان قرار گیرد، اما در قسمت میزگرد برنامه که با حضور مازیار فکری ارشاد، غلامعباس فاضلی و شاهرخ دولکو برگزار شد، نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر در ادوار گذشته مورد نقد قرار گرفت.

بهروز افخمی که در طول جشنواره سی و پنجم، موضع گیری‌های بسیار تندی نسبت به این رویداد سینمایی اتخاذ کرده بود، در ابتدای برنامه «هفت» مجددا از نحوه برگزاری جشنواره امسال انتقاد کرد و گفت: «ارزیابی ما از جشنواره امسال براساس معیار های شخصی و فردی نبود، بلکه براساس خود فیلم ها بود! تا زمانی که من در «هفت» هستم، محال است فیلم ها را براساس معیاری غیر از خود فیلم ها نقد و ارزیابی کنیم. من همچنان بر نظر خودم هستم و بنظرم این داوری نه تنها در 35 سال گذشته بی ریخت ترین، غلط ترین داوری بوده است، بلکه آنقدر بد بوده که در 35 سال آینده خاطره اش در ذهن همه باقی خواهد ماند.»

افخمی پس از اعلام انتقادات خود از برنامه «هفت» به فروش موفق فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» هم اشاره کرد: «فروش فوق العاده فیلم پیمان قاسم‌خانی در دو روز ابتدایی اکرانش، نوید بخش، فروش خوب فیلم‌های نوروزی خواهد بود و شورای نمایش نمایش باید با تدابیر درست و حساب شده، به فروش بهتر فیلم ها کمک کند.»

کارگردان «شوکران» در بخش ابتدایی برنامه به انتقادات هنرمندان و مسئولین جشنواره فیلم فجر از برنامه «هفت» پاسخ داد و گفت: «از همه مخالفان و منتقدان برنامه «هفت»، از جمله اعضای هیئت داوران و مخصوصا آقای اکبر نبوی و محمد حیدری دبیر جشنواره برای حضور در برنامه دعوت کردیم اما هیچ کدام به هیچ وجه حاضر به شرکت در این برنامه نشدند.»

افخمی که در بخش ابتدایی برنامه «هفت» از اصغر یوسفی نژاد کارگردان فیلم «او(خانه)» به عنوان مهمان دعوت کرده بود، به تعریف از این فیلم سینمایی پرداخت و مجددا با انتقاد از داوری‌های صورت گرفته در جشنواره سی و پنجم گفت: « فیلم «او(خانه)» نظر من بعد از «ماجرای نیمروز» دومین فیلم برتر جشنواره امسال بود و باید کشف بزرگ جشنواره همین فیلم دانست. فیلمی بی بودجه که داوران نه آن را دیدند، نه شنیدند و نه فهمیدند که چنین فیلمی از جلوی چشمانشان عبور کرده است. فیلم «او(خانه)» بدون مقدمه و مانند جواهری بود که به تماشاچیان جشنواره اهدا شد و برخی آن را دیدند و قدر شناختند و برخی نیز آن را نادیده گرفتند و به همین دلیل آنها برای همیشه باید پاسخگوی این قدر ناشناسی باشند.»

یوسفی نژاد: بازیگران اصلی از پایان فیلم اطلاعی نداشتند

اصغر یوسفی نژاد کارگردان فیلم آذری زبان «او (خانه)» در بخش‌های ابتدایی صحبت‌های خود در برنامه «هفت» گفت: «نگارش فیلمنامه «اِو» حدود 8 ماه زمان برد. شیوه نگارش این فیلم کمی عجیب بود. من از دیالوگ شروع کردم و تنها یک پایان بندی، ایده اصلی شکل گیری این فیلمنامه بود. یک خانه و یک جسد شاکله اصلی فیلمنامه را برایم تشکیل می داد. عمدا داستان را در لوکیشن خانه محدود کردم تا مخاطب واقعیت را احساس کند و به آن نزدیک شود.»

یوسفی نژاد درباره نحوه فیلمبرداری و الگو‌هایی که برای بازیگران این فیلم در نظر گرفته بود، توضیح داد: «در فیلمبرداری این فیلم با وجود اینکه دوربین روی دست بود اما بسیار سعی کردم تکان ها نرم و ظریف باشد تا برای بیننده اذیت کننده نباشد و تنها مفهوم تشویش و نگرانی را به مخاطب برساند. یکی از ویژگی های اصلی بازیگران این فیلم، در عین بازی کردن، بازی نکردن بود. گریه هدیه تهرانی در فیلم «شوکران» یک الگوی خوب، درست و باورپذیر از گریه کردن در سینمای ایران برای من بود. همین الگو را به بازیگر نقش «سایه» فیلم نشان دادم و از او خواستم از این الگو پیروی کند. در عین حال هم سعی کردم دیالوگ‌های بداهه در این فیلم به کار گرفته شود و در دور خوانی ها بازیگران به حدی خودشان باشند، که گویی واقعا داریم با هم حرف می زنیم. نه اینکه تمرین می کنیم.»

این کارگردان همچنین اضافه کرد: «فیلمنامه بدون صفحات آخر و پایان بندی در اختیار بازیگران قرار گرفته شد و 3 بازیگر اصلی ما تا دقایق پایانی نمی دانستند پایان فیلم چه خواهد شد. همین موضوع سبب غافلگیری آنها شده بود. سایر بازیگران نیز پایان فیلم را در پردیس ملت و در کنار مردم دیدند و 10 دقیقه غافلگیرکننده انتهای فیلم اینگونه بدست آمد. باید بگویم که بسیاری از بازیگران این فیلم اساسا بازیگر نیستند.»

انتفاد تند افخمی از وحید جلیلوند

پس از پایان گفته‌های کارگردان «او(خانه)»، بهروز افخمی، به پخش یک آیتم با موضوع انتقادات هنرمندان از داوری‌ها و نحوه برگزاری جشنواره فجر، اشاره کرد و گفت که با فشار وزارت ارشاد بسیاری از بخش‌های این آیتم تولیدی حذف شده است. افخمی در ادامه از گفته‌های وحید جلیلوند کارگردان فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» در اختتامیه جشنواره فجر، به تندی انتقاد کرد و گفت: «ما هیچ وقت سخنان منتقدین خود را سانسور نمی کنیم و تاکنون حرف های همه مخالفانمان از جمله آقای جلیلوند را که فیلم‌اش لایق کاندیدشدن هم نبودند را پخش کردیم. همه معتقدند فیلم «بدون تاریخ،‌بدون امضا» جایش در میان کاندیدا نبود و جایزه دادن به این فیلم، اشتباه فاحش هیات داوران بود.»

افخمی در ادامه انتقادات خود از وحید جلیلوند را تندتر کرد و گفت: «جلیلوند گمان می کند با رکوع و ماچ کردن دیگران، می تواند جایزه ای که لایقش نیست را از آن خود کند، درصورتی که بهتر است به جای تاختن به برنامه «هفت» و رسانه ملی، برای اثبات صداقتش جایزه بهترین کارگردانی را به  مهدویان برای کارگردانی فیلم «ماجرای نیمروز» که لیاقتش را داشت اهدا می‌کرد. ما اتفاقا از آقای جلیلوند هم دعوت کردیم تا به برنامه هفت بیایند و نقدهایشان را مطرح کند ولی ایشان ترجیح داد در سایر رسانه ها بر ما بتازند تا با فشارهای سازمان سینمایی، موفق شود بخش هایی از میان برنامه ما را کوتاه کنند.»

میزگرد منتقدان برنامه در مورد جشنواره فجر

در این بخش از برنامه، شاهرخ دولکو، غلامعباس فاضلی و مازیار فکری ارشاد به عنوان منتقدان سینمای ایران، به بررسی جشنواره سی و پنجم و موضع گیری‌های برنامه «هفت» در طول جشنواره بپردازند.

مازیار فکری ارشاد در ابتدای صحبت‌های خود از نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر، در طول سالیان گذشته انتقاد کرد و گفت: «جشنواره فیلم فجر در دهه 60 بر مبنای سوءتفاهم هایی تشکیل شد و اینگونه تعریف شد که ویترین تولیدات سالانه سینمای ایران باشد. من با برگزاری این‌گونه جشنواره فجر مشکل دارم و اهدای جوایز آن با روح جشنواره فجر سازگار نیست. اهدای جایزه به رشته های فنی با یک بار دیدن و بدون تامل ممکن نیست. آن هم توسط گروه کوچکی که در همه رشته‌ها متخصص نیستند. جشنواره فجر در طی این 30 سال از این قواعد غلط پیروی کرده است و در عین حال قواعد عرفی جشنواره ها را هم رعایت نمی کند. ورود تعداد زیادی فیلم ها در بخش رقابتی بی معنی است. از طرفی ورود برخی فیلم های تجاری و کمدی که در جای خود قابل ارزش اند به جشنواره فجر، خیلی قابل قبول نیست.»

غلامعباس فاضلی که به عنوان موافق نحوه برگزاری جشنواره فجر، در برنامه هفت حضور داشت با بیان این‌که از گفته‌های مازیار فکری ارشاد در برنامه «هفت» متعجب شده است، گفت: «امیدوارم که انتقادات جزئی ما به جشنواره فجر و مباحث کلی آن به هتاکی به داوران و نفی کلیت جشنواره منتج نشود. من با کلیت جشنواره فجر موافقم و به نظرم ذاتش باعث اشتیاق برانگیزی در سینمای ایران می‌شود و به همین دلیل با تعدد فیلم ها و تعدد جوایز موافق هستم. این موضوع می تواند سبب انگیزه و اشتیاق در همه اصناف سینمایی شود. به نظر من مهم‌ترین اتفاقی که باید در جشنواره فجر بیافتد، حذف رفتارهای پدرسالاری است. جشنواره فجر از دهه 70 به این سو هر سال پدرسالارتر شده است و سعی کرده جوایز اصلی خود را به پیشکسوتان بدهد و به نوعی سهم خواهی است. در سال‌های گذشته دیدیم که برخی از کارگردانان گفته‌اند، در صورتی در اختتامیه جشنواره فجر، شرکت خواهم کرد که حتما جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کنم. به نظر من بهترین دوره جشنواره فجر در سال گذشته برگزار شد که هیئت داوران با جسارت مثال زدنی بهترین و بیشترین جوایز را به جوانان لایقی دادند و آنها را به سینمای ایران اضافه کردند.»

شاهرخ دولکو منتقد با سابقه سینمای ایران، دیگر مهمان این برنامه، با ابراز تعجب از عدم تجلیل از زنده یاد عباس کیارستمی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، در باره نحوه برگزاری این رویداد سینمایی گفت: «جشنواره فجر مشکلات فراوانی دارد. اول اینکه تکلیف خود را میان مراسم سالانه و برگزاری جشنواره مشخص نمی کند. یعنی مثل اسکار فیلم های دیده شده در طی یک سال توسط کمیته ای متشکل از تعداد زیادی از داوران متخصص در هر رشته کارشناسی شود و در یک میهمانی جوایز اهدا می شود ، اما جشنواره فجر اینگونه نیست. در گونه دیگری جشنواره‌های بین المللی، تعداد جوایز در بخش‌های مختلف بسیار کم است، مثلا در 6-7 جایزه اصلی در یکی دو هفته به فیلمسازان برگزیده اهدا می شود که جشنواره فجر بیشتر به این سبک نزدیک است. اما در عمل ادغامی از هر دو است. درباره داوران نیز همواره سعی شده از اشخاصی استفاده شود که در سال اخیر کاری نداشته باشند تا منافع کمتری نسبت به برنده شدن فیلم‌ها داشته باشند.»

مازیار فکری ارشاد، در ادامه کنایه‌هایی به محمد حسین مهدویان کارگردان جوان فیلم «ماجرای نیمروز» و منیر قیدی سازنده «ویلایی‌ها» وارد کرد و گفت: «این شیوه از جشنواره فجر، حتی فیلمسازان اول را هم لوس کرده است! چرا یک کارگردان فیلم اولی بخاطر عدم نامزد شدن فیلمش که از نظر برخی منتقدان هم فیلم خوبی است، از جشنواره انصراف می‌دهد؟ یا کارگردانی که فیلمش در 9 بخش نامزد شده است، بخاطر عدم نامزدی در بخش های دیگر بگوید پس این جشنواره دیوارش مثل دیوار فلان جاست. این بخاطر سازوکار غلطی است که جشنواره فجر وجود دارد که سبب لوش شدن فیلمسازان اول شده است.»

دولکو در تکمیل صحبت‌های مازیار فکری ارشاد، متذکر شد: «ما اصولا ملت جرزنی هستیم! اگر برنده شویم که خودمان برنده شدیم! اما اگر برنده نشدیم پس می‌گوییم تقلبی صورت گرفته است، زیرا هیچ وقت جنبه باخت نداریم.  این اتفاق در جشنواره امسال هم رخ داد. بنظرم این جشنواره خیلی بدتر از جشنواره سالهای قبل نبود، زیرا وضعیت بد داوری در سال های گذشته نیز کم و بیش وجود داشت. مثلا فیلمی مثل «ابد و یک روز» در چندین رشته نامزد می شود اما نهایتا «ایستاده در غبار» فیلم برتر جشنواره می شود یا فیلمی مثل «امکان مینا» در 9 رشته کاندید می شود. امسال می‌توان گفت این اشتباهات فاحش تر و بیشتر رخ داد.»

فکری ارشاد، در بخش‌های پایانی صحبت‌های خود از گسترش یافتن بخش‌های متعدد جشنواره فیلم فجر، انتقاد کرد و ابراز داشت: «معتقدم هر سال این اشتباهات از نظر نحوه برگزاری و داوران را کم و بیش داشته ایم. اما ما طی سال های اخیر علی رغم حرف ها و تلاش هایی که کردیم تا جشنواره فیلم فجر را لاغرتر کنیم، امسال همه تصمیم ها به سمتی رفته که جشنواره فربه تر و بزرگ تر شود. مستندسازان، فیلمسازان کوتاه و ... همگی اصرار دارند تا این بخش های در جشنواره اضافه شوند یا جدی تر گرفته شوند. سوال این است که چرا به جشنواره های تخصصی این بخش‌ها توجه بیشتری نمی شود تا تمام تلاششان برای دیده شدن در فجر باشد؟ ما جشنواره سینما حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه تهران را داریم و این فیلم‌ها می‌توانند در جشنواره تخصصی خودشان نمایش داده شوند.»

غلامعباس فاضلی پس از انتقادات فکری ارشاد و دولکو به جشنواره فیلم فجر، به ناگهان گفت: «جشنواره فجر همه چیزش خوب است! و اگر غیر از این بود طی این سال ها دوام نمی آورد. من واهمه ام از این است که با این هیاهوی عجیبی که علیه داوران به وجود آمده، در سال‌های آینده لشگرکشی، به یک روال عادی در سینمای ایران تبدیل شود. جشنواره یک مسابقه است و باید قواعد بازی آن را رعایت کرد و شان آن را نباید از بین برد.»

شاهرخ دولکو در بخش پایانی صحبت‌های خود با تاکید بر این نکته که تمام سینماگران به جشنواره فیلم فجر، علاقمند هستند و انتقادات آنها برای برگزاری بهتر این رویداد سینمایی است، گفت: «جشنواره فیلم فجر سیاست زده است! که دلایل آن به نام و زمان برگزاری جشنواره که در دهه فجر می‌گذرد، باز می‌گردد. این اتفاق باعث شده که دولت بخواهد به نام دفاع از انقلاب، کنترل بیشتری بر روی این جشنواره داشته باشد و این کنترل از انتخاب هیات انتخاب جشنواره تا زمان اهدای سیمرغ اتفاق می‌افتد. حال هرچه مسئولین بگویند که اعمال نظر نمی‌کنیم، من باور نمی‌کنم.»

9412

2017-02-18 13:04:05 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

نام لیلا حاتمی و پیمان معادی در فهرست ۵۰ بازی برتر دهه ۲۰۱۰

با پایان سال ۲۰۱۹ انتشار فهرست بهترین‌های دهه ۲۰۱۰ در رسانه‌های سینمایی دنیا داغ شده و یکی از این فهرست‌ها ۵۰ نقش آفرینی برتر بازیگران در یک دهه گذشته است که ایندی‌وایر منتشر کرده. نام دو بازیگر ایرانی در این فهرست دیده می‌شود.
2020-01-02 18:21:13 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

جدال دوباره بر سر تعریف «فیلم اول» در جشنواره فجر

حضور چند فیلم در بخش نگاه نو جشنواره سی و هشتم فیلم فجر که ساخته اول سازندگان‌شان نیستند، بار دیگر بحث اشکال در آیین نامه جشنواره را مطرح کرده است. رسانه‌ها از این که ملاک عمل برای حضور در این بخش داشتن پروانه ساخت سینمایی است، انتقاد می‌کنند. اما دبیر جشنواره و سازندگان فیلم‌های حاضر در بخش نگاه نو از این روند دفاع کرده‌اند.
2020-01-02 16:46:39 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

رقابت ده فیلم در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فجر

ده فیلم به بخش «نگاه نو» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر راه یافتند. این بخش له رقابت فیلم‌های اول کارگردانان اختصاص دارد و بار دیگر فیلم‌هایی در فهرست به چشم می‌خورند که اولین ساخته بلند سازندگان نیستند. اما جشنواره اعلام کرده ملاک داشتن پروانه ساخت سینمایی بوده است.
2020-01-02 16:17:05 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸

کیانوش عیاری: دستور رفع توقیف «خانه پدری» بعد از اصلاحات مجدد صادر شد

صبح امروز معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از رفع توقیف فیلم «خانه پدری» با تدبیر رئیس قوه قضاییه و دستور دادستانی خبر داد. کیانوش عیاری کارگردان این فیلم که دو هفته پیش پس از پنج روز نمایش با دستور دادسرای تهران توقیف شده بود، جزئیاتی درباره رفع توقیف فیلمش ارائه کرد.
2019-11-13 16:39:20 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸

خانه سینما درخواست دیدار با ابراهیم رئیسی داد

خانه سینما با انتشار نامه‌ای ضمن انتقاد تلویحی از اقدام دادسرای تهران در توقیف فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری، خواهان دیدار فوری با رییس قوه قضائیه شد.
2019-11-02 15:42:47 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸

بیانیه‌ای بعد از توقیف «خانه پدری»

اعتراض ۲۰۰ سینماگر به تبعیض، سانسور و سوءاستفاده از ارزش‌ها برای دریافت رانت

به دنبال توقیف فیلم «خانه پدری» بیش از ۲۰۰ سینماگر با امضای بیانیه‌ای انتقادی، اعتراض خود را به نبود امنیت شغلی، سانسور، قاچاق فیلم‌ها، ورود سرمایه‌های مشکوک و سوءاستفاده از ارزش‌ها به بهانه فیلم ارزشی مطرح کردند.
2019-11-02 14:46:27 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸

دادسرای تهران: مرتکبین و مقصرین اکران «خانه پدری» تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند

دادسرای تهران اعلام کرد که «خانه پدری» توهین به اعتقادات مذهبی جامعه ایران است و توقیف آن اساس دستور دادستان تهران بوده است. دادسرا همچنین تاکید کرده علاوه برجلوگیری از پخش این فیلم، کلیه مرتکبین و مقصرین نیز تحت تعقیب قانونی قرارگرفتند.
2019-10-28 18:58:21 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸

نفس راحت مسئولان سینمایی بعد از توقیف «خانه پدری» با حکم دادسرا

در حالی که هفته گذشته معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفته بود وزارت ارشاد پای مجوز نمایش «خانه پدری» می‌ایستد، ساعتی بعد از انتشار شایعه توقیف مجدد این فیلم، سازمان سینمایی توقف اکران آن را تایید کرد.
2019-10-28 15:59:11 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸

معاون نظارت سازمان سینمایی:

از مجوز اکران «خانه پدری» عقب نشینی نمی‌کنیم

در حالی که از دیروز و با آغاز اکران فیلم «خانه پدری»، برخی اشخاص و رسانه‌ها به شدت از صدور مجوز نمایش این فیلم انتقاد کرده‌اند، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی می‌گوید این سازمان پای مجوز اکران «خانه پدری» ایستاده و در برابر فشارها از موضع قانون عقب نشینی نمی‌کند.
2019-10-24 17:57:28 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸

جواد شمقدری: اکران «خانه پدری» جنایت فرهنگی است!

جواد شمقدری رئیس پیشین سازمان سینمایی که فیلم «خانه پدری» در زمان مدیریت او توقیف شد، اکران این فیلم کیانوش عیاری را «جنایت فرهنگی» دانست.
2019-10-23 16:35:04 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸

اکران «خانه پدری» با حذف یک پلان

یک دهه بعد از تولید و پس از فراز و نشیب‌های فراوان، فیلم جنجالی کیانوش عیاری با حذف یک نما از امروز روی پرده رفت. عیاری در گفت‌وگو با روزنامه همشهری تایید کرده که یک نما از صحنه قتل ابتدایی «خانه پدری» حذف شده و چیز دیگری از فیلم سانسور نشده است.
2019-10-23 16:13:24 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
يكشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸

میرکریمی کنار گذاشته شد، عسگرپور دبیر جشنواره جهانی فجر شد

رئیس سازمان سینمایی اعضای شورای سیاست گذاری و دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را منصوب کرد که بر اساس احکام او رضا میرکریمی از دبیری جشنواره کنار گذاشته شد و محمدمهدی عسگرپور این سمت را بر عهده گرفت.
2019-10-06 17:24:06 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸

کیانوش عیاری: همه فیلم‌هایم را به فلاکت رساندند

کیانوش عیاری که مشغول ساخت سریال «۸۷ متر» برای تلویزیون است، درباره دلایل ورودش به دنیای سریال‌سازی می‌گوید برای خلاص شدن از شر «نزول‌خوارها» سریال «روزگار قریب» را برای تلویزیون کار کرد. او تاکید می‌کند همه فیلم‌های او را دچار فلاکت کردند.
2019-09-30 16:15:01 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸

دو مرجع تقلید ساخت فیلم درباره مولانا و شمس تبریزی را حرام دانستند

در حالی که طی روزهای اخیر اخبار مربوط به ساخت فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی با بازی شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا منتشر شده، دو مرجع تقلید شیعیان ساخت چنین فیلمی را حرام اعلام کردند.
2019-09-24 13:58:34 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
يكشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

نقش مولانا در فیلم حسن فتحی به پارسا پیروزفر رسید

در حالی که شایعه حضور بازیگر ترکیه‌ای در نقش مولانا در فیلم جدید حسن فتحی در روزهای اخیر با واکنش‌های منفی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده بود، امروز روابط عمومی فیلم «مست عشق» اعلام کرد پارسا پیروزفر نقش مولانا را بازی خواهد کرد.
2019-09-22 12:31:52 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

آمار ناامید کننده گیشه تابستان

کاهش ۳۰ درصدی تماشاگران سینما نسبت به تابستان ۹۷

در حالی که بهای بلیت سینما امسال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران‌تر شد و حداکثر افزایش قیمت به پردیس‌های سینمایی تعلق داشت، کل فروش فیلم‌ها در گیشه تابستان امسال حتی به سه ماه تابستان سال گذشته نرسید.
2019-09-18 18:04:05 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
يكشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

شهاب حسینی نقش شمس تبریزی را بازی می‌کند

فیلمبرداری فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی که تولید مشترک ایران و ترکیه است، به زودی آغاز می‌شود و شهاب حسینی نقش شمس تبریزی را در این فیلم بازی می‌کند.
2019-09-15 15:40:25 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

هشدار مدیران پردیس‌های سینمایی همزمان با روز ملی سینما

سینماهای ایران با ادامه وضعیت فعلی تعطیل می‌شوند

در حالی که فروش فیلم‌های سینمایی در تابستان امسال به شکل قابل توجهی کم شده، مدیران چند پردیس سینمایی هشدار دادند ادامه وضعیت فعلی باعث تعطیلی این پردیس‌ها خواهد شد.
2019-09-13 15:16:51 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

گزارش عملکرد مالی در چهار ماه اول سال منتشر شد

هزینه ۶۷۵ میلیونی بنیاد فارابی برای چتر سینمای ایران و سفر مدیرانش به جشنواره کن

بنیاد سینمایی فارابی خلاصه عملکرد مالی خود در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸ را منتشر کرده که در آن موارد جالبی به چشم می‌خورد، از جمله هزینه ۶۷۵ میلیون تومانی برای برپایی چتر سینمای ایران در جشنواره کن و سفر مدیران و کارمندان این بنیاد به کن و پرداخت بودجه به برخی پروژه‌های سینمایی.
2019-09-04 22:58:45 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

رکورد ۶۵ بلیت فروخته شده در یک هفته ثبت شد

وضعیت اسف‌بار گیشه تابستان سینمای ایران

سقوط تدریجی فروش فیلم‌ها در تابستان به وضعیت هشدار رسیده و سه فیلم جدیدی که از چهارشنبه هفته پیش اکران شده‌اند، طی ۷ روز در مجموع کمتر از ۸۲۰۰ بلیت فروخته‌اند! آمار نشان می‌دهد افت فروش و ریزش مخاطب از ابتدای مرداد آغاز شده بود.
2019-09-04 18:23:59 iCinema - آی سینما؛ اخبار سینمای ایران و جهان
به اشتراک بگذارید fb tw gp pi
نظر دهید